Szkoła Policealna - technik administracji

Zawód: Technik administracji

Charakterystyka: Podstawowym celem kształcenia w zawodzie technik administracji jest przygotowanie absolwenta do prac związanych z:

  • gromadzeniem dokumentacji i informacji, w tym informacji o charakterze ekonomicznym i statystycznym,
  • wewnętrzną koordynacją działalności jednostek organizacyjnych,
  • sporządzaniem sprawozdań, protokołów z posiedzeń i zebrań, opracowywaniem projektów aktów administracyjnych,
  • prowadzeniem postępowania kończącego się wydaniem decyzji administracyjnej,
  • prowadzeniem podstawowej dokumentacji księgowej, planowaniem kosztów i przychodów, gospodarowaniem majątkiem oraz nadzorowaniem innych pracowników.
  • Technik administracji posiada kwalifikacje zawodowe związane z rozumieniem i stosowaniem w praktyce norm prawnych, przejawiające się w poszanowaniu zasad służących organizacji każdej zbiorowości ludzkiej.


Okres nauki: 2 lata.

Perspektywy zawodowe: Technik administracji może być zatrudniony w administracji rządowej i administracjach specjalnych, jednostkach samorządu terytorialnego - w urzędach marszałkowskich, urzędach powiatowych, miejskich, gminnych, w jednostkach organizacyjnych gminy, w samorządach zawodowych, gospodarczych, przedsiębiorstwach, organach organizacji społecznych i zakładach usługowych nie wymagających innych specjalistycznych kwalifikacji.

Program nauczania szkoły policealnej o kierunku administracja obejmuje następujące przedmioty:

  • działalność gospodarcza w jednostce organizacyjnej
  • podstawy prawa cywilnego
  • postępowanie w administracji
  • podstawy prawa pracy
  • podstawy prawa administracyjnego
  • podstawy finansów publicznych
  • wykonywanie pracy biurowej
  • język angielski w administracji

 

Jak się zapisać? Sprawdź tutaj.